Sunday 17 February 2013

Raya di Hospital

Hi guys..
Kita continue smula story yg tertangguh sebelum nie ek...Hmm stelah habis bersiap ape suma, Mr. Hubby n My mother in Law pn bawakla g hospital Tengku Anis, Pasir Puteh..X Jauh sangat pn..dalam 5 minit dh smpai..dlm perjalanan sempat gak aku msg my sister bgtau keadaan n mintak doakan sgar smuanya selamat..
Time2 aku lgsg x rasa sakit ape..tp air ktuban dah banyak mengalir..Hmm smpi hospital je aku terus di bawa masuk ke wad..Nak check pintu rahim org cakap...But time2 pintu rahim baru bkk 2cm...lambat lagi la jawabnye..huhuhu..kne lagi 1st baby org cakap mmg lmbt skit...Nurse lak bgtau ubat yg bg kita rasa nk buang air besar lak dah habis...So alamat biar tunggu sakit bersalin datang sendiri ah jawabnye...huhuhu..
So x lama kmudian aku di pindahkan ke wad pompuan..so aku just duduk tunggu je la kat wad2..rasa sakit nk bersalin x datang2 pn lg..dlm kul 9am darah pn dh strt kuar..kira bnyk kali ah g toilet tkr pad..drh ngn air ktuban sm bnyk je kuar..tp smpi ptg pn rs sakit x dtg2 lg..nurse kt wad2 bnyk kali dh tnya nape x rs nk brsalin lg..pdahal drh n air ktuban dh bnyk kuar..aku just ckp x taula nape..cz x rasa sakit pn lg..huhuhu..tp aku snts doa mg My baby slmt...
Hmm kira pas waktu asar baru ada rs skit dtg..2 pn jap ada..jap takde..tggu pnye tggu pn x nak kuar lg baby nie..hmm bila la agaknye yea...
Tp bila mlm dh mnjelma..rs sakit smkin kuat..aku ingt time2 dalam kul 10 pm lbih..aku bgtau My Mother in Law...then My Mother in law pn bgtau Nurse kat situ yg aku dh strt sakit pwot dh..boleh plak diorg cakap..masuk sndri g dewan bersalin..dahla kita nie sakit..bleh plak diorg suh g sndr..Ape pnye SERVICE la..KURENG...!!!Last My Mother in law la tlg tolak g Wad brslin..time 2 Mr.Hbby dh trtido kt pondok2 tpi wad..dhla hujan..cian dia..huhuhu
Masuk kat ruang mnggu,aku tgk bkn men ramai lg patiens..ada dlm 20 orag kot tgh tggu turn..Nurse lak just 3 org je..huhuhu..Bila cek pntu rahim baru dalam 5cm..Nurse2 cakap dalam kul 4 or 5am sok kot baru kuar..Ya Allah, lama giler aku nk tggu..sakit jgn cakapla..time2 mmg dh sakit sgt2 smpi x bleh nk tahan...Nurse plak bgtau Smua Suami x leh nk msuk..cz psakit ramai sgt..tempat x ckup then smua nk prvcy..huhuhu..meraungla aku sorang2..beserah pada yang maha Esa minta dipermudahkan segala proses kelahiran..
Aku pn x sdr time2 kul bape..jap trtdo..pas2 trjga dek sakit yg menusuk2..trlelap pn dlm 10 saat g2 pas2 jaga plak..mayb sbb trlalu mgntuk kot...Tp bila dh hmpir dalam kul 4am..skitku smakin kuat.hnggkn nk angkt kaki pn x bleh..time2 mmg dh rs nk brsalin..air ktuban dh pecah...mmg bnjir katil aku...tp Nurse lak smua bz urus psakit yg tgh brsalin..aku cb nk brslin sndr tp x mampu..last aku mnjrit skuat ati pnggil Nurse bgtau baby nk kuar..2 pn tggu keja diorg dh sttle br diorg datang..Ya Allah azab gila aku rs time2...Mmg keadaan jd kelam kabut ah cz pg2 je hmpir smua patiens bersalin srentak..tp Nurse ada 3 org je..x ke giler????Riuh rndah la time2 dgn tangisan n jeritan smua psakit..dlm ms2 aku smpt mtk tlg pnggil jgk Mr. Hubby msuk..last dia izinka jg..Nmpk je muka Mr. Hubby rs kekuatan datang smula..aku cuba sekuat ati n smgt lahirkan zuriat kami..Kini baru aku tau betapa sakitnya seorang Ibu melahirkan zuriat utk suaminya..Hanya Allah S.W.T sahaja yg tau...walaupn kekadang dtg rasa ptus harapan,tp aku cuba jgk kuatkan semngat demi anak yang bakal lahir..aku x nak anakku lahir tanpa sempat melihat wajah Ibunya...Alhamdulillah,,setelah mencuba beberapa kali,akhirnya aku selamat melahirkan bayi lelaki tepat jam 04:49am 22/08/12.. Time2 aku lgsg x rasa baby dh kuar..bila aku tnya Mr.Hubby baru dia bgtau smua dh selamat...Alhamdulillah Ya Allah..Engkau bagi aku peluang melahirkan zuriatku..Menitis airmataku dan Suami tatkala melihat bayi comel berada dalam dakapanku...Hilang rasa kesakitan tatkala melihat wajahnya...Syukur Ya Allah....Walaupun 24jm aku menunggu dan mnggung kesakitan utk melahirkanya..akhirnya aku selamat bergelar seorang IBU...Amin...


Nie la wajah permata hati kami setelah di lahirkan...Comel x????hehehehe






No comments:

Post a Comment