Sunday 17 February 2013

Raya...Raya..Raya...

Wahhh...time nie usia kandungan dh mencecah dalam 37 minggu..kira kalau ikut perkiraan ada dalam 3 minggu lg due date iaitu di jangka pd 07 September 2012..So kiranya time raya gini blehla bedal juadah raya banyak2..yela nnt dh berpantang,smua2 hanya mamu di pandang je..hehehe..Raya tahun nie giliran blah My Hubby kt kg halaman Pasir Puteh Kelantan..Tahun lepas dh turn raya kt kampung aku..lgpn time sarat2 gini x bleh dh nk naik flight..Nk nek flight kne usia kandungan bwh 35 week..2 pn ada yg kne sertakan surat pngsahan dctor sekali..huhuhu...
Then, raya tahun nie aku bercuti dr membuat biskut raya..x larat beb..huhuhu..so just Biskut 'Tunjuk' kt supermarket n Bazaar je la jd pilihan..hehehe..But aku still larat lg nk buat 6 7 jnis cake ape..hehehe..Baju raya pn aku just bli 2 pasang je..yela bkn nk g mane2 pn..len ah time 'slim' dlu..kompom hbs plusuk negeri nk jelajah..hahahaha...So time blk kampung2 aku dh stndby bw smua peralatan baby..yeala skadar persediaan..mane tau terkluar awal,ada gak prsiapan..Bkn dekat Putrajaya-Kelantan..huhu..So memang pnuh ah keta kitotg time2..ngan cik bulus 3 ekor lg kne angkut..hehehe..dh nk cuti lama,kne ah angkut sekali kucing2..nk ltak nursry,kompom mahal giler nk ltak 2 3 minggu..sekor dh brape..huhuhu..
Pepagi raya pas hubby balik smyg raya,sempatla amik pic 1 family..kira kenangan la time preggy2 gini..hehehe..







 Sehari sebelum Dlvry..hehehe





1st  n 2nd day raya aku lbih bnyk duk umah layan tamu..wlpn sarat tp still maintain lg layan sanak saudara hubby yg datang..smpikan ada di kalangan mak spupu hubby dh ckp " eh, prot 2 dh bso dh..kompom bila2 ms je leh kuar"..But aku just tersengih2 bgatau.."ala, lmbt lg nie..ada 3 minggu lg..baby pn nk rs gak juadah raya yg mommy dia makan"..hehehe...Tp klu tgk fizikal, mmg kdudukan prot aku dh turun bwh dh..rs kosong je area atas nie..Tp yeala 1st time katakan..manela kt tau tnda2 nk brsalin ke ape..huhuhu..mlm2 aku msuk tdo awal cam besa..ltih kot layan tamu..hehehe
But, mlm2 aku x senang nk tido..baby dlm prot asyik duk brgrak2 je n duk tendang2..lbih aktif dr hr2 biasa..huhu..aku ada gtau hubby gak time2..but Mr. Hubby suh tido je..Cmanela nk tdo klu dlm prot x slesa..Dlm pkran aku dh pikir "Baby dh nk kuar ke??awl lg nie..huhuhu"So. aku usap2 prot suh baby duk elok2..kira mlm2 aku dpt lelapkan mata pn dlm kol 2 pg..huhuhu..
Hmm x lama aku tdo..aku dh trbngun lak..aku rs cam len mcm je..aku terkucil ke ape??cam rs kncing je..huhu..But aku biar je dlu..tp x lm pas2 ada lg air kuar cam rs kt priod..aku bngun ah trus g psg lmpu..Then time2 la aku nmpak cecair jrnih dh mngalir kt kaki..Hmm kompom nie msti air KETUBAN..aku xla panik sgt...Aku trus kjutkn Hubby bgn bgtau air ktuban dh pch..Hubby plak bleh tanya,hbs2 kt nk wat cmane..hehehe..aku pon suh la kjutkn Mother in Law..
1st my Mother in Law suh tggu dlu hr cerah skit br g hospital cz time2 jam br kol 4.30am..Last2 tukar pikiran lak suk g hsptl trus tkt kes air ktuban hbs baby x kluar..x ke lemas baby kang..Nauzubillahiminzalik...huhu..So,sblm g hspital aku smpt siapkan diri mandi ape smua dlu..then br amik brg2 baby, kad hospital n  ape smua..time2 xde rs sakit apepn..Kira kitaorg bertolak g hospital dlm kol 5am..bkn jauh pn hspital..just 5 minit je..hehehe




****To Be Continued

No comments:

Post a Comment